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Morini 125 H 1/4 [3 1/2 replica]
12459633
12459633 Inviato: 25 Set 2011 12:15
 

I thought about it too! but If you add the foam cost+ simili leather+ pay someone to fit it properly(!)... It would be much cheaper to modify mine!!
anyway!...
Oh! do you think the battery is helpfull?? do you keep that on your bike? It seems unefficient!... should I trash it!? icon_biggrin.gif

Ci ho pensato troppo! ma Se si aggiunge il costo schiuma + pelle + Simili pagare qualcuno per adattarsi correttamente (!)... Sarebbe molto più conveniente di modificare la mia!
comunque! ...
Oh! pensi che la batteria è utile? che si fa a mantenere la bicicletta? Sembra unefficient! ... devo spazzatura che?
 
12459673
12459673 Inviato: 25 Set 2011 12:30
 

Yes, the cost of repairing and change shape of seat (whit skin recovering) probably is less than 3 1\2 seat adapting...
Aniway for the battery, you can control the head of the battery and search the plugs, if the battery had this, you can regenerate...
If not you go to battery center and replace this.

Byeee

Si il costo della modifica alla sella probabilmente è minore di quello dell'adattamento...
Per la batteria puoi controllare la testa della stessa e vedere se ci sono tappini, se si puoi rigenerarla...
Sennò vai in un centro di batterie e la rimpiazzi.

Ciaoooo
 
12502507
12502507 Inviato: 4 Ott 2011 13:08
 
 
12503957
12503957 Inviato: 4 Ott 2011 17:21
 

hahaha i have this exausth, I bought one a while ago, exactly that from same seller XD.
So thanks aniway, for mainfold i find and buy one for 38 euros glip, but the moto go very good...
Byeee

Hahaha i ho quella marmitta, l'ho comprata proprio da quel venditore XD.
In ogni caso grazie, per il collettore invece l'ho trovato e comprato per 38 euro glip, ma la moto va bene!

Ciaoooo
 
12510324
12510324 Inviato: 5 Ott 2011 22:09
 

Ok Nick! : D
I had a look on my cable this morning, and checked every connection.
Everything ok, but still don 't have lights !.... and my battery has been renewed!
And, I wanted his opinion concerning the retention of the regulator (see photo) which looks a little '"burned" if the fuse is ok !..... you know where I can find something that can replace it?

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Ok Nick! : D
Ho dato un'occhiata sul mio cablaggio questa mattina, e verificato ogni connessione.
Tutto ok, ma ancora don 't hanno luci !.... e la mia batteria è stata rinnovare!
E, volevo la sua opinione circa la tenuta del regolatore (foto) che sembra un po '"bruciato" anche se il fusibile è ok !..... sapete dove posso trovare qualcosa che possa sostituirlo?
 
12517614
12517614 Inviato: 7 Ott 2011 15:44
 

Very very good, congratulations turquish!
This is ex 3 1\2 seat?

Bello veramente, congratulazioni turquish!
E' quella ex 3 1\2?
 
12521478
12521478 Inviato: 8 Ott 2011 12:44
 

Si!! ex 3 1/2 seat!! now it' s a 1 1/4 seat!! 0509_banana.gif 0509_banana.gif icon_asd.gif
 
12532676
12532676 Inviato: 10 Ott 2011 22:57
 

Nuovo progetto! sto negoziando una connessione con incompleto motore ad un prezzo ... interessante!
e siccome ho un secondo motore, che merita una recensione, fare una preparazione molto! ...
Penso di poter ottenere il mio lamatura cilindri a 175 cc.
Per qualsiasi info! Colgo!
Ti terremo aggiornati! doppio_lamp_naked.gif doppio_lamp_naked.gif icon_mrgreen.gif
 
12533529
12533529 Inviato: 11 Ott 2011 9:52
 

good but the crankshaft and all part of motor can support the tuning?

I have a 140cc motor (because my motor was rectified) and go correctly.
For me if you replace whit a 175cc motor, you controll the valves, maybe you replace them whit other which have more diameter.
Byeee

Bene ma l'albero e tutte le altre parti possono sopportare la modifica?

Io ho un motore da 140cc (perchè ha subito la rettifica) e va bene.
Per me se devi mettere il 175 devi anche controllare le valvole e magari aumentare il diametro delle stesse.

Ciaooo
 
12563421
12563421 Inviato: 17 Ott 2011 22:11
 

I spoke about the conversion with a racing engine tuner and told me that shouldn' t be a problem about the valves.
Valves should support it as it is the same as the 250.
Rest to find a piston!.... that's why I have to ask you (Nick!) what "140" piston did you take!?
Because morini pistons head aren't concave but flat, with valves prints!....
anyway if you have tips 0509_doppio_ok.gif
...
Amazing how people like the bike in the street since I can ride it!
Everyday someone knocks my workshop's door to ask me questions about it!! doppio_lamp_naked.gif
I LOVE MOTOMORINI!!!

Ho parlato della conversione con un sintonizzatore motore da corsa e mi ha detto che shouldn 't essere un problema circa le valvole.
Le valvole dovrebbero sostenerlo in quanto è lo stesso del 250.
Resto per trovare un pistone !.... è per questo che devo chiederti (Nick!) cosa pistone "140" hai preso?
Perché Morini testa pistoni non sono concave, ma piatta, con stampe valvole !....
comunque se avete suggerimenti ^ e?:
...
Incredibile come la gente come la moto in strada perché posso guidare!
Ogni giorno qualcuno bussa porta il mio laboratorio a farmi domande su di esso! ^ 2?
ADORO MOTOMORINI!
 
12566122
12566122 Inviato: 18 Ott 2011 16:41
 

I found the 140 (estimated) piston when i rectified the cylinder, and workers replaced the original 125 whit bigger piston and this piston has same form of old.
But whit new piston i have - consuption and more power whit low rpm, and in high rpm motor doesn't go very weel, so i use max to 6500/7000 rpm and normal whit low, and go very much, but whit old piston the motor "explode" at 6000 rpm and went fast, now not.
Whit 250\175 motor i don't know, but probably you replace friction's springs.
I'm very happy for your results, post an action photo! icon_biggrin.gif

Byeee

Io ho trovato il 140 (stimato) quando ho rettificato il cilindro e loro me ne hanno messo uno uguale al 125 ma piu grosso.
Ma col nuovo pistone ho meno consumi e piu coppia in basso, ma meno in alto, però usando sotto ii 7000 di solito va piu che bene, peccato che col vecchio da 6000 giri il motore "esplodeva".
Con il 175\250 non so ma forse dovrai cambiare l molle frizione.
Sono veramente contento dei risultati, posta una foto in azione! icon_biggrin.gif

Ciaooooo
 
12627491
12627491 Inviato: 2 Nov 2011 19:20
 
 
12628731
12628731 Inviato: 2 Nov 2011 22:45
 

Hi Cisco! Paint is Motip (spray cans) acryl paint + Motip Vernish.
Chrome color is the same mark but rubbish! 0509_welcome.gif
 
12629551
12629551 Inviato: 3 Nov 2011 1:38
 

turquish ha scritto:
Hi Cisco! Paint is Motip (spray cans) acryl paint + Motip Vernish.
Chrome color is the same mark but rubbish! 0509_welcome.gif


spray chrome colors are not good cause it very weak and cant be touched cause they become dark.
if you find a good chrome vernish please tell me the brand i'll do the same
 
12943644
12943644 Inviato: 29 Gen 2012 14:19
 

Turquish, any news?
 
12945385
12945385 Inviato: 29 Gen 2012 22:18
 

I' m finishing my Lambretta before working on Morini! I' m going to replace the 6v original ignition by a 12V ignition replacment. Expensive (400 euro) but efficient for the Morini.
Except from that, I cutted the inserts T- fork bar and machined the rest, just like the sport version.
I have to dispaint it and repaint with black epoxy paint.


I 'm finire la mia Lambretta Prima di lavorare su Morini! I 'm andando a sostituire il motore originale 6v da un replacment accensione 12V. Costoso (400 euro) affinché il efficienti Morini.
Tranne questo, ho tagliato gli inserti forcella T-bar e lavorate il resto, proprio come la versione sport.
I Have a dispaint e riverniciare con vernice epossidica nera.

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12954065
12954065 Inviato: 31 Gen 2012 23:28
 

Ach you destroy the riser!
Aniway goodspeed, probably at Easter i can go to france, maybe if i do this, i can find you.

Byeeee


Accidenti hai distrutto la piastra!
Comunque buona fortuna, probabilmente a pasqua potrei venire in su, se lo farò ci si potrà beccare.

Ciaoooo
 
13048228
13048228 Inviato: 25 Feb 2012 21:15
 

Hi turquish, congratulations, very good news and design-skill ! 0509_doppio_ok.gif

Bye bye and good luck!

Ciao turquish, congratulazioni, belle notizie veramente e abilità progettuale.

Ciao ciao e buona fortuna!
 
13049145
13049145 Inviato: 26 Feb 2012 9:29
 

need to made it in alloy now!!!!
Necessità di lega fatta in ora! doppio_lamp_naked.gif doppio_lamp_naked.gif doppio_lamp_naked.gif icon_mrgreen.gif
 
13061349
13061349 Inviato: 28 Feb 2012 23:16
 
 
13487266
13487266 Inviato: 19 Giu 2012 20:56
 

Hi turquish, have you finish the project?

Byeeeee

Ciao turquish, hai finito il progetto?
 
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